دوربین مداربسته

راهنمای خرید DVR

مشخصات دی وی آر دوربین مداربسته

راهنمای خرید DVR

دستگاه دی وی ار , مخفف کلمه digital video recorder , دستگاه مرکزی دوربین های مداربسته است که وظیفه ضبط و پخش و انتقال تصاویر در اینترنت دوربین های مداربسته را به عهده دارد.

نکات مهم فنی در خرید دستگاه dvr

  • دستگاه قابلیت اتصال به چند دوربین را دارد
  • چه تعداد ورودی صدا برای دستگاه وجود دارد ؟
  • رزولوشن ضبط تصاویر چقدر است؟
  • دستگاه از چند هارد دیسک پشتیبانی میکند؟
  • برای انتقال تصاویر به ای پی استاتیک نیاز دارد یا نه ؟
مشخصات دی وی آر دوربین مداربسته

مشخصات دی وی آر دوربین مداربسته

تعداد کانال dvr

دی وی ار ها به تعداد کانال های ۴ , ۸ ,۱۶، ۲۴ ،۳۲ ساخته میشوند , استفاده از دی وی ار های بیشتر از ۱۶ کانال به ندرت صورت میگیرد . منظور از تعداد کانال های دی وی ار حداکثر تعداد دوربینی است که به دستگاه میتوان متصل نمود , به عنوان مثال به دستگاه ۸ کانال ببن یک تا ۸ دوربین میتوان متصل نمود.

ورودی های صدامیکروفن

معمولا دستگاه های دی وی ار , دارای ورودی صدا هستند تا برای هر تصویر , با اتصال میکرفن , صدای محیط را هم ضبط کنند. تعداد ورودی های صدا در دستگاه های مختلف متفاوت است , معمولا یک دستگاه مناسب به تعداد ورودی های تصویر , ورودی صدا نیز دارد, البته انتخاب دستگاه در این زمینه به نیاز مشتری هم برمیگردد که ایا تمایل به ضبط صدا برای هر دوربین دارد یا خیر

تعداد هارد

هارد دستگاه دی وی آر

هارد دستگاه دی وی آر

دستگاه های دی وی ار ضبط تصاویر را بروی هارد هایی که درون دستگاه قرار میگیرد انجام میدهند, هارد دستگاه از نوع sata میباشد که مشابه هارد کامپیوتر های شخصی است, میزان حافظه هارد و تعداد هاردی که در دستگاه قرار گرفته , مشخص کننده میزان تصاویری است که شما از گذشته در اختیار دارید معمولا dvr ها از یک یا دو هار sata, تا حداکثر ظرفیت ۲ ترا بایت , پشتیبانی میکنند که با تنظیم مناسب نحوه ضبط تصاویر , به شما این امکان را میدهد تا تصاویر چند ماه گذشته را در اختیار داشته باشید.در صورتی که نیاز شما بیش از این است باید از دستگاه هایی که از تعداد بیشتری هارد دیسک پشتیبانی میکنند استفاده نمایید.

انتقال تصویر از طریق اینترنت

انتقال تصویر دوربین مداربسته

انتقال تصویر دوربین مداربسته

یکی از وظایف دستگاه دی وی ار که امروزه کاربردی عامه پیدا کرده , انتقال تصاویر از طریق اینترنت میباشد , دی وی ار ها نحوه انتقال تصاویر و میزان دسترسی هایی که شما از راه دور به دستگاه دارید متفاوت است , گروهی از دستگاه ها برای انتقال تصاویر نیاز به ای پی استاتیک دارند-آشنایی با آی پی استاتیک- برای خرید ای پی استاتیک یا static ip., باید به شرکتی که سرویس اینترنت رو در اختیار شما قرار داده مراجعه کنید. گروه دیگر دی وی ار ها نیاز به ای پی استاتیک ندارند و با اتصال به اینترنت , از طریق نرم افزار مربوطه تصاویر را منتقل میکنند این امر هزینه خرید ای پی استاتیک را کاهش میدهد همچنین بعضی فروشندگان ابنترنت در زمینه در اختیار قرار دادن ای پی استاتیک برای مشتریان , مشکل دارند.

دستگاه های dvr موجود در سایت قابلیت نمایش،ضبط و انتقال تصاویر مربوط به دوربین های انالوگ ، AHD و IP را به صورت هم زمان دارا میباشند و انتقال تصاویر بدون نیاز به ای پی استاتیک صورت میگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *