دوربین مداربسته, دوربین مداربسته تحت شبکه, مقالات

دوربین مداربسته ضد نور

مقایسه سیستم های ضد نور در دوربین مداربسته

فضاهایی وجود دارند که در صورتی که دوربین مداربسته را در انجا نصب نمایید , نور مستقیما به سمت دوربین شما خواهد بود.معمولا هنگامی که تصویری مستقیم از درب ورودی میگیرید با چنین مشکلی برخورد میکنیداین موضوع باعث وجود اختلاف زیاد در تصویری است که دوربین ارایه میکند و در عمل , قسمت هایی که مشاهده انها برای شما ضروری است تاریک دیده میشوند. ساده ترین و ارزان ترین راهکار آن است که در طراحی محل نصب دوربین خود تحدید نظر کنید وبا انتخاب نقاطی که مستقیما به سمت نور افتاب نباشند. تصویری یکدست از لحاظ تقسیم نور در محیط بگیرید در صورتی که چنین امکانی وحود ندارد بر اساس بودجه خود باید از تکنولوژی های موجود انتخاب کنید.در اینجا به سه تکنولوژی ضد نور در دوربین مداربسته اشاره میکنیم.

دوربین مداربسته با بازه دینامیکی وسیع یا WDR Camera

دوربین مداربسته ضد نور

دوربین مداربسته ضد نور

Wdr یک تکنولوژی موثر در دوربین های ضد نور میباشد.دوربین هایی با این ویژگی از قیمت بالایی برخوردار هستند.تصویر سمت راست با مکانیزم wdr فیلم برداری شده و تصویر سمت چپ بدون استفاده از این مکانیزم

مکانیزم جبران نور پس زمینه یا BLC

یک تکنولوژی ارزان است که در بسیاری از دوربین های مداربسته وجود دارد.کارایی این روش نسبت به wdr کمتر است .در این روش قسمت های پرنور تصویر نادیده گرفته میشوند تا تصویر در قسمت تاریک واضح تر دیده شود. تصویر سمت چپ با مکانیزم BLC تصویر برداری شده است.

دوربین مداربسته با مکانیزم HSBLC

از روشی مشابه روش blc استفاده میکند . در این روش قسمت پرنور تصویر به صورت سیاه رنگ دیده میشود و تا تموکز برری قسمت جم نور تر قرار گیرد.این کار به صورت نرم افزاری بروی تصویر انجام میشود.تصویر سمت راست با مکانیزم BLC و تصویر سمت چپ با مکانیزم HSBLC فیلم برداری شده است.

دوربین مداربسته با مکانیزم بازه دینامیکی وسیع دیجیتال یا DWDR

مخفف digital wide dynamic range میباشد.با توجه به قیمت بالای تکنولوژی wdr , از مکانیزم dwdr و blc استفاده میشود.میزان تاثیر این روش در مقایسه با wdr کمتر است ولی قیمت تمام شده ان نیز پایین تر میباشد.در واقع در این روش سعی بر ان است که مدل wdr به صورت دیجیتالی انجام شود. تصویر سمت چپ یا wdr نرم افزاری یا دیجیتال و تصویر سمت راست با مکانیزم واقعی wdr فیلم برداری شده است.

مقایسه مکانیزم های ضد نور دوربین مداربسته

مقایسه سیستم های ضد نور در دوربین مداربسته

مقایسه سیستم های ضد نور در دوربین مداربسته

بازه داینامیکی دوربین مداربسته معمولی حدود ۵۰ دسی بل,دوربین blc و dwdr حدود ۶۰ تا۷۰ دسی بل و دوربین مداربسته wdr حدود ۱۰۰ دسی بل میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *