دوربین مداربسته

استفاده از دوربین های مداربسه برای خلاص شدن از شر مگس ها

به تازگی مگس ها در منطقه لوتیان انگلستان باعث ناراحتی اهالی شده اند . شورای این شهر برای راه حل به سراغ استفاده از دوربین های مداربسته رفته است.

با تصمیم مقامات این شهر دوربین‌های مداربسته  در سراسر منطقه پخش خواهند شد، جایی که تصاویر ضبط می‌شوند و سپس “به طور منظم بررسی می‌شوند”.

دوربین های مداربسته در مکان هایی نصب خواهد شد که بر اساس برسی تاریخی پرتاب زباله ها  در آن مکان ها شایع تر بوده است .
  یکی از اولین مجموعه‌ها منطقه Birdsmill انگلستان  است .
محلی در نزدیکی  راه‌آهن در مرز بین لوتیان  غربی و ادینبورگ
یکی از مقامات مسئول این منطقه معتقد است که اکثریت قریب به اتفاق تکثیر مگس ها بخاطر زباله های تولید شده توسط مراکز تجاری است، نه زباله هایی که  توسط خانواده ها شده اند.

زباله هایی که به صورت غیر قانونی در مکان هایی نامناسب رها شده یا پرتاب میشوند .

مقامات مسئول معتقدند اغلب نوع و حجم اقلام باقیمانده، مانند مقادیر زیادی پلاستیک، و لوازم حمام و سرویس های بهداشتی  دور ریخته شده، به وضوح به نظر می رسد که توسط فعالیت های تجاری ایجاد شده اند،

اگرچه اغلب اثبات قطعی این امر غیرممکن است.

آمار منتشر شده، نشان میدهد که در سه ماه آخر سال 2023 از 143 حادثه پرتاب زباله ،  بیش از 32000 پوند برای شهر لوتیان غربی (West Lothian ) هزینه داشته است. .

این میزان هزینه نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشت.

شورای شهر لوتیان با انبوهی از چنین مشکلی مواجه شده است و به ویژه گورستان ها مورد هدف ریختن زباله ها قرار گرفته اند.

تام کان، مشاور اجرایی محیط‌زیست منطقه، پس بازدید از منطقه میگوید: «مشخص است که متأسفانه کسانی هستند که به محیط زیست محلی لوتیان توجهی ندارند و فکر می کنند که تخلیه زباله قابل قبول است. پرتاب کردن و ریختن زباله هر دو به یک اندازه غیرقابل قبول هستند و تحت هیچ شرایطی قابل تحمل نیستند.
دوربین‌های مداربسته جدید در مناطق شناخته‌شده  مستقر خواهند شد و هم به عنوان یک بازدارنده برای کسانی که در فکر پرتاب زباله ها  هستند عمل می‌کنند و هم به روند جمع‌آوری شواهد برای کمک به تعقیب افرادی که قانون را نقض می‌کنند، کمک می‌کند.»

همچنین دیدن مقدار زیادی از زباله های ریخته شده  قوطی و بطری های دور ریخته شده نوشابه هستند که می توانند در سطل های سبز خانگی بازیافت شوند از مقامات محیط زیستی منطقه باعث تاشف است.

مدیر شورای شهر لوتیان انگلستان میگوید ما باید از بهانه تراشی برای کسانی که روستاهای ما را هتک حرمت می کنند دست برداریم و انگشت اتهام را به سمت کسانی بگیریم که با دفع زباله در مناطق غیر قانونی پولی را بدست می آورند که مالیات دهندگان روستا باید برای رفع آشفتگی خود بپردازند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *